Livet på St Martin

torsdag, september 14, 2006

Storstädning på banken

Jag älskar St Martin och Karibien och jag är här frivilligt så jag har ingen rätt att klaga. Men vissa dagar blir man bara så jävla less. Idag satte jag mig i bilen och åkte från Marigot (franska sidan) till Simpson Bay på holländska sidan i stekande värme och bumber-to-bumber-trafik för ett bankärende. När jag kommer fram ser jag att det finns oroväckande gott om parkeringsplatser utanför banken. Är det helgdag nu igen som jag missat, tänkte jag. Det är olika helgdagar i Frankrike och Nederländska Antillerna så sånt kan ju hända ibland på en ö som delas av två nationer.

Entreen till banken var öppen och där stod en vakt som glatt förklarar att banken var stängd. Jag frågar varför och han säger glatt att de har storstädning idag. "Cleenin' up a little, come back tomorrow". Och mycket riktigt, bakom honom ligger diverse moppar och industridammsugare. Men kom igen för fan, vilken inkompetent bankledning bestämmer sig för att bomma igen banken en torsdag för att städa??